Prieš porą savaičių buvau ištrūkęs į Prancuziją, buvau Paryžiuje. Nuostabus miestas. Man ten patinka vaikštinėti, skaniai vakarieniauti, gerti vyną lauko kavinėse ir, žinoma, fotografuoti.
edf_2706
Beklaidžiodamas po miestą pačią pirmą dieną radau nuostabią beveik niekuo neišsiskiriančią gatvę. Neišsiskiriančią kitiems, bet ne man. Man ji buvo tarsi atradimas, tarsi vartai į kitą pasaulį. Stebuklinga gatvė – pilna fotoparduotuovių. Iš pradžių ėjau į kiekvieną, domėjausi kamerų ir objektyvų kainom, žiurėjau ir lyginau prekių asortimentus. Po kažkelintos parduotuvės pavargau ir pasidarė nebeįdomu. Bet būdamas tokioje vietoje aš kaip mažas vaikas negalėjau praeiti pro šalį. Praleidęs tik porą parduotuvių durų aš užsukau į kitą. Pats nepastebėjau kaip užstrigau prie vitrinos pražiota burna. Tarsi iš transo mane pažadino prancūziškas kreipimasis – gal jums padėti? Atsitokėjęs padėkojau ir pasakiau, kad aš kaip nors pats, aš tik žiūrinėju. Sunku nupasakoti, kokį didelį įspūdį man paliko tos kameros. Tai plačiaformatės Ir vidutinio formato kameros, kameros obskuros, panoraminės kameros, didžiuliniai objektyvai, masyvūs stovai. Ir tai ne muziejinės relikvijos, tai tikri daiktai, puikiai veikiantys ir vis dar profesionaliai naudojami. Vienu momentu aš išsitraukiau blonknotą ir pradėjau užsirašinėti. Kamerų modelių buvo tiek daug, tad rašiausi tik gamintojų pavadinimus: Horseman, Noblex, Linhof, Linhof-Technika, FOTOMAN, Leica, Mamiya, Rolleiflex, Bronika, Voigtlander, Nagel Vollenda, Topcon, Sinar AG, Hasselblad, nes tokios firmos kaip Kodak, Fuji, Pentax, Sony, Canon, Nikon žinomos puikiausiai. Panaršius po Google bet kurį pavadinimą jūs pamatysite ir suprasite, ką aš turėjau omenyje. Didelės kameros – didelis įspūdis.
Negaliu pasakyti, kiek parduotuvių aš apėjau tą dieną, bet apie dar vieną norėčiau papasakoti.
Pravėriau dideles masyvias duris, kurios pačios vėliau tyliai užsidarė, ir žengiau ant raudono kilimo, nes daugiau nebuvo kur. Parduotuvėje vyravo prieblanda. Švietė tik vitrinos – nišos sienose. Už stiklo ant raudono aksomo buvo sudėtos fotokameros. Švari, beveik sterili, tvarkinga ir rami aplinka labiau buvo panaši į muziejų nei į parduotuvę. Parduotuvės gilumoje prie stalo sėdėjo du žmonės. Prancūzas, pardavėjas tvarkinga anglų kalba aiškino japonų turistui apie kameros priežiūros subtilybes. Aš apsidžiaugiau, kad esu vienas, nutaisiau protingą ir išmanančią miną ir pradėjau apžiūrinėti eksponatus. Prisiminęs, kad vis dėlto aš ne muziejuje, ėmiau žiūrinėti į kainas. Kainos tikrai buvo įvairios, kaip ir skirtingas garantijos laikas prie kiekvienos kameros atskirai. Prie kitų eksponatų vietoj kainos, kiek supratau prancuziškai, buvo parašyta kažkas apie kolekcinę vertę ir parduotuvės nuosavybę. Tie daikčiukai turėjo atskiras medines dėžutes, įšklotas minkštu audeklu, ir tikrai atrodė kaip eksponatai. Kai kurios kameros buvo auksinės, taip tikrai, aš vėl pamaniau, kad vaikštinėju po muziejų. Jei kas dar nesupratote, tai aš lankiausi Leica fotoaparatų parduotuvėje. Žiurint į tas kameras natūraliai tiesiasi rankos ir norisi paliesti. Leica I, Leica II, auksinės Leicos, idomūs ir reti Leicos modeliai ne be reikalo stovi už storo stiklo.
Pora nuorodų pasižvalgymui.

http://www.kbcamera.com/goldlensessb.htm
http://www.cameraquest.com/R3Gold.htm
Jei kas susidomėjote, šita man nuostabi gatvė randasi:
Paryžius
Boulevard Beaumarchais
Metro sustojimas Bastille. Nuo metro sustojimo eiti į Šiaure arba į priešingą pusę nei Opera Bastille.
Opera Bastile

Teko apsilankyti keletoje fotografijos parodų, su kuriom norečiau ir jus supažindinti. Gal kam bus įdomu.
Georges Rousse– prancuzų fotografas, dirbantis nuo 1990 m. Prieš fotografuodamas jis nudažo ar kaip kitaip išskiria dalį interjero taip, kad žiurint is fotografavimo taško matosi taisyklinga geometrinė figura arba koks užrašas. Ekspozicijoje – didelio formato nuotraukos 150×200 cm, kai kurios dar didesnės. Priėjus arčiau, nuotraukos kraštai dingsta iš Akiračio ir tu tarsi randiesi toje nuotraukoje, toje perspektyvoje, viskas taip tikra… įspūdinga.
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:GRousse.jpg

Valerie Belin

Works


Federic Buxin
http://frederic.buxin.free.fr/
Laurent Reiz
http://www.editionslaurentreiz.com/
Floriane de Lassée
http://www.younggalleryphoto.com/photography/delassee/delassee.html

2 Comments

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *